Scenario leírása
Csata leírása



Vámpír grófok - Birodalom összecsapás

1000 pont

Szaka vs. Sztyopa

A Mágia Hálójában, avagy a baj nem jár egyedül

-Marius hova a kénköves pokolba hoztál minket!! - üvöltötte Luthor von Bernstein generális, miközben derékig merült el egy posványos gödörben. Sigmar felkent szolgája magából kikelve szídta-hordta a különítmény Magiszterét, kinek áltudományos halandzsája egy cseppet sem enyhítette ama szomorú tényt, hogy a hatalmas ork sereg parancsnoki sátra helyett, egy ingoványos mező kellős közepén találták magukat. A katonák rossz szemmel méregették a közeli erdőn túl magasodó ódon várkastélyt, ahonnan baljós fények szüremlettek ki. Eközben pedig a lövészek a megsülyedt ágyút próbálták kivonszolni egy sáros mélyedésből.
-Tirius testvér, kapd ráncba ezt a mihaszna bandát! Egy közös ima kellőképpen lefoglalja majd őket, amíg mi a varázslóval kitaláljuk, hova kerültünk és miként juthatnánk haza. - mondta a tanítványának.
Pedig olyan jól elterveztünk mindent - gondolta a generális. Amíg a sereg java az ork hordával küzd, addig ez a kicsiny, válogatott emberekből álló egység, az ellenséges parancsnokok közé teleportálva, könyörtelenül lemetszette volna a kígyó fejét. Erre tessék itt vagyunk a semmi közepén, és az alkonyodó erdő erősödő neszeit hallgatjuk. A katonák Sigmart dicsőítő éneke lassan utat talált a generális háborgó gondolatain át és nyugalommal töltötte el. A dühét mintha elfújták volna. A halk ének ott hullámzott a rét felett, ám amilyen hirtelen jött a megnyugvás, úgy lett ebből a küldetésből mindannyiuk legszörnyűbb rémálma. Az erdő fái közül lángoló szemű lovak hajtotta fekete hintó rontott ki, bakján rozsdás kaszát lengető kísérteties alakkal. A mocsár felett lebegő párából pedig imbolygó léptű alakok botladoztak feléjük, s a levegőből felhőnyi éhes denevér csapott le rájuk.
- Na, ennyit a közös imáról, a lelki békéről meg a varázslók hasznáról. - mordult fel Luthor, miközben megigazította pajzsát, s előkapta a hátára szíjjazott megbűvölt csatapörölyét. Katonái egy emberként mozdultak, alakzatba rendeződtek, miközben a sereggel tartó lovagok egy elsörprő erejű rohamra készültek.
- Sigmarért!!, a Császárért!! - kiáltotta Luthor, majd elszabadult a pokol....

Seregek:

Vámpír grófok:
Vámpír generális: 2 szint, Lord of the dead, Flayed hauberk, Sword of might
Vámpír: 2 szint, Summon ghouls, Rod of flaming death
10 csontváz, bajnok, zászlós
10 ghoul, ghast
5 fekete lovag, bajnok zászlós
4 vámpír denevér
1 fekete kocsi


Birodalom:
Sigmar pap generális, nehéz páncél, pajzs, hammer of judgement
Sigmar pap, nehéz páncél, pajzs
Varázsló 2. szint (Fény tana)
10 kardos, bajnok, zenész, zászlós
10 muskétás, bajnok(hochlandi hosszúpuska), zenész, zászlós
8 lovag, bajnok, zenész, zászlós
5 csatlós, bajnok, zenész
1 birodalmi nagyágyú



Terep és felállás:
A terep mindössze 2 erdőből, és egy tóból állott, az is szinte szimmetrikusan elhelyezve. Sztyopa választott oldalt a birodalmi seregeinek, de túl sok szerepe nem volt a döntésének. A kezdeményezést én nyertem, így teljes lendülettel megindítottam az élőholtak megállíthatatlan rohamát.

1. kör, vámpír:
A vámpír denevérek berepültek a bal szélen lévő erdő mögé takarásba. A fekete kocsi, a ghoul kocka, és a csontváz kocka a vámpírokkal teljes mozgással előre mozog, míg a fekete lovagok az éteri lovakkal minden probléma nélkül belovagoltak az erdőbe. Mágia fázisban a vámpír generálisom beidézett 7 zombit az ágyú elé, és idézett néhány csontvázat is a csapatába. A ghoul-os vámpír is beidézett néhány ghoult, majd használta a botját, de semlegesítették a kötött varázslatát.

1. kör, birodalom:
A generális Sigmar pap, és kardos egysége megrohanja a zombijaimat. A 8 lovag bevágtat az erdő elé, hogy sakkban tartsa a fekete lovagjaimat, míg a puskás csatlósok egy kicsit közelebb merészkednek, hogy jó szögben álljanak a következő tüzelési fázisban. A mágia fázisban sikerült semlegesíteni a varázsló 6-os erejű varázslövedékét, de a sigmar pap valami isteni villanással megsütött vagy 5 zombit, a maradék 2-őt meg agyonverte. A lövési fázis nagyon gyengére sikerült. A puskások lelőttek 1 ghoult, az ágyú meg átlőtt a fejük felett.

2. kör, vámpír:
A vámpír denevérek berepültek a puskások oldalába. A fekete kocsi tovább törtet előre 8 inch-et, míg a ghoulok egy kicsit lemaradnak mivel ki kell kerülniük a tó egy kis nyúlványát. A generális a csontváz hadával egy kicsit közelebb megy a kardosokhoz, míg a fekete lovagok beoldalaznak a lovagokkal szembe. Ők még így is az erdőben maradtak, elkerülve hogy megrohamozzák őket. A mágia fázisban tovább gyarapodtak mint a ghoul, mint a csontváz kockák, és a varázsbot is okoz 2 fő veszteséget a puskásoknak, de megdobják a pániktesztjüket.

2. kör, birodalom:
A birodalom egységei közül nem mozdul senki (talán a kardosok araszolgattak egy kicsit). Mágia fázisban egy ellenálhatatlan erejű varázslövedék okoz 1 sebet a kocsinak, a többi kísérlet semlegesítve. Ezután teljes össztűz. Az ágyú megint nem talál, ezútal rövid volt a lövés, a puskások okoznak 1-2 fő veszteséget a ghouloknak, míg az outriderek leraknak vagy 12 ötös, hatos dobást jelentősen megtépázva a csontikat.

3. kör, vámpír:
Itt volt a csata fordulópontja. A denevérek, és a fekete kocsi berohamozta a puskásokat. A ghoulok ráfordultak a kardosok oldalára, míg a csontváz kocka tovább masírozott előre. A fekete lovagok tartották a pozíciójukat tétlenségre kárhoztatva a birodalmi lovasságot. Mágia fázisban a generális idéz egy 6 fős zombi osztagot az outrider-ek mögé, és feltámaszt némi csontvázat. A botot semlegesítik, ellenben a ghoulos vámpír egy Vanhel's danse macabre varázslattal belenyomja a ghoul kockát a kardosok oldalába. A közelharci körben kezdődik a mészárszék. A fekete kocsi, meg a denevérek szétkergetik a puskásokat, a varázslóval, és egy sigmar pappal(itt már enyém volt a totális mágia fölény). Ennek az érdekessége, hogy a denevéreket 3-as LD vel megállítottam hogy ne üldözzenek. A kocsi persze leszaladt a pályáról. A ghoulok a vámpírral oldalról megszaggaták a kardosokat generálisostúl, akik a félelem miatt el is szaladtak, egyenesen az előbb idézett zombik karjába. Az ágyúk kezelőinek ez már sok volt, és szedve a cókmókjukat kereket oldottak.

3. kör, birodalom:
Miután meggyőtem Sztyopa barátomat, hogy ne adja fel a mérkőzést az Outriderjeit rohamra vezényelte a ghoulok ellen (nem volt túl bölcs döntés), míg a lovagokat szembe fordította a csontvázakkal. Közelharcban a ghoulok simán felül kerekedtek az outridereken, akik jól elszaladtak, és kb 2 mm-el kerülték el a csapda zombi osztagot. A lovagokat mindez nem hatotta meg kitartottak.

4. kör, vámpír:
Teljesen körbe vettük a lovagokat. Természetesen rohamot elfelejtettem bejelenteni, így kénytelen voltam két Vanhel's danse macabre varázslattal a ghoul, és a fekete lovagokat a birodalmi lovasság két oldalára úszítani. Ezek leszeltek 4 lovagot (simán dobálta a Sztyopa az 1+ os páncélmentőre az egyeket) így bukva a közelharcot a félelemtől menekülve lemészároltuk őket. A lovagok vezetője igen hősies magatartásról tett tanúbizonyságot, amiért a vámpír generálisom bebörtönözte a lekét és azóta a fekete lovagok seregét erősítí. Közben a generális beidézett még 7 zombit táblanegyedet foglalni, habár túl sok értelme ennek már nem volt.

4. kör, birodalom:
A birodalmi generális meg sem kísérelte megállítani a menekülő csatlósokat, így véget ért a csata.

Végeredmény:
Első játékom volt a vámpírokkal, és megdöbbentően táposnak találtam őket. Igaz az ellenfelem tapasztalatlansága sokat lendített a győzelmen, de akkor is 34 figurával többel fejeztem be a játékot mint amivel elkezdtem. Amúgy látszik hogy nem játszottam még ezzel a sereggel, mert elfelejtettem az első 2 körben dobni a fekete kocsi "mágia evésére", és figyelmen kívűl hagytam a lovagok gyilkos ütés képességét is. Mindenesetre a törpék után nagyon izgalmas volt ezt a játékstílust kipróbálni. Ég és föld a kettő közt a különbség, de azért a következő FFZ-re a törpéimet viszem…




Vissza a lap tetejére