Scenario leírása Csata leírása |
Az ork és goblin sereg a nemes elfeket egy völgyben tőrbe csalta és majd', mind egy szálig
lemészárolta azokat, azonban elkövette azt a hibát, hogy hírmondót hagyott. Az életben maradt néhány főnix gárdista eljutott a nemes elfek
vonaláig és erősítéssel tért vissza néhány nap múlva. Ezúttal a találkozó egy éjgoblin erősség melletti sámántanyán zajlott le, ahol az előző
győzelemtől megittasulva éppen egy újabb ellencsapásra gyülekeztek az orkok. Az ellencsapásból végűl egy viszonylag kiegyenlített csata kerekedett.
Ezúttal is Szaka látta el a bíró szerepét.
Seregek: Nemes elfek: 2 mágus (2. szintűek, az egyik a generális) 15 dárdás (full command) 15 főnix gárdista (full command) 10 fehéroroszlán (full command) 10 vívómester (full command) 1 dárdavető Orkok: 1 ork sámán (2. szintű, generális) 2 éjgoblin sámán (2. szintűek) 19 ork nagyfiu (full command) 20 éjgoblin íjász (2 fanatikussal) 5 erdei goblin póklovas (zászlóvivővel és zenésszel) 5 erdei goblin póklovas (zászlóvivővel és zenésszel) 2 ork vaddisznó szekér 2 dárdavető Terep és felállás: A terep ezúttal is a szokásos 1 m x 1,5 m-es volt (kb. 40" x 60"). A terepen egy hegy volt az egyik hosszabb pályaszél közepe táján. A két szélen két 12" oldalhosszúságú szabályos háromszög alakú erdő. Az egyik mellett egy átjárhatatlan sziklakupac, a másik mellett pedig egy tavacska. A heggyel szemben az éjgoblin sámán kunyhója. Az elfek kezdték meg a felállást. Értelem szerűen Lajos a dárdavetőjét a hegyre telepítette. A jobb szárnyon a főnix gárda állt fel a generális mágussal, a szélen a chracei fehéroroszlánok. A bal szárnyon egy osztag dárdás, köztük egy mágussal és a szélen egy osztag hoethi vívómestert. Ezzel szemben én középre raktam egy ork nagyfiu osztagot benne az ork sámánommal, mint generálissal. A jobb szárnyamon sorban jött két vaddisznószekér, majd két póklovas osztag. A generálistól balra egy dárdavető egy éjgoblin osztag (benne két éjgoblin sámánnal) és egy újabb dárdavető kapott helyet. A játékot az elfek kezdték. 1. kör, elfek: Az elfek minden egységükkel előre mozogtak kicsit, kivéve természetesen a dárdavetőt. A generális egy Saphery Pajzsa varázslatot mondott a dárdavetőre, és egy Lövedékvonzás Átka varázslatot az orkokra, de ezt semlegesítettem. A másik mágus egy Lángoló Vas Hatalma varázslattal próbálkozott az egyik szekerem ellen, de ezt is könnyedén semlegesítettem. A dárdavetővel egy hatos sorozatot lőtt az éjgoblinokra, két veszteséget okozva. 1. kör, orkok: A jobb szárnyon a póklovasokkal benyomultam az erdőbe és az erdő mögé. A szekerekkel előre a sziklákat kissé elkerülve. Az orkokkal szintén előre erőltetett menetben. Az egyik éjgoblin varázslóm, amelyik a Gork Lába varázslatot kidobta, kiszaladt az egységből és az egyik dárdavető személyzetéhez csatlakozott. Az éjgoblinok nélküle húzódtak kicsit előre-balra íves fordulással. Gyorsan meg is próbáltam használni ezt a remek varázslatot, de ezúttal nem sikerült megdobni a célszámot. A másik sámánom egy Gork Pillantásával próbálkozott, de nem volt elég közel ellenfél. Így a Nibbla gyűrűjét vette elő, de ezt az elfek könnyedén semlegesítették. Urgok kürtjének hangját is semlegesítette az ellenfél, és az ork sámánom által elvarázsolt másik Gork Pillantása sem okozott veszteséget. Itt jegyzem meg, hogy újra nagyon szerencsétlenűl sikerült kidobnom a varázslatokat. Az egyik éjgoblin sámánom és az ork sámánom ugyanúgy Gork Pillantása és Morké Vagy! varázslatokat dobott (előbbi hiheteltenül kicsi lőtávval és sebzéssel van megáldva, utóbbi pedig kezdeményezés dobás ellenében sebez, ami nemes elfek ellen kb. 16% esélyt jelent.) A maradék éjgoblin sámánom azonban kidobta a Gork Lábát, és a Mork Segít varázslatot. Ezek voltak a használhatók csupán. A két dárdavetőmmel a főnix gárdát vettem célba, sikertelenűl. 2. kör, elfek: A vívómesterek előre törtek, de az erdő lelassította a mozgásukat. A fehéroroszlánok akadálytalanúl nyomultak be az előttük álló rengetegbe, egyre közeledve a bal szárnyamhoz. A dárdások és a főnix gárda nem mozgott. Az elfek egy Lángoló Vas Hatalma varázslattal az egyik harci szekeremnek okoznak egy sebet, a dárdavető pedig az orkokat sorozza meg, 3 veszteséget okozva. 2. kör, orkok: WAAAGH! A fejemben az járt, hogy a szekereket is talán sikerül előre mozgatni, de közben kiderült, hogy rájuk semmilyen hatással sincs a WAAAGH! Hoppá, ebből gond lesz, gondoltam. Mindenestre az orkok 5 inchet mozogtak előre. Látszott, hogy nagyon határeset a szekereknek a dárdások berohanása, de azért megpróbáltam. Az egyik szekér sajnos nem érte el, talán egy fél inchen múlhatott a dolog, így az rontot roham lett, de a másik 1 inchel közelebb volt, így az a roham sikeres lett volna, ha a dárdások nem jelentenek be menekülés rohamreakciót. Menekülésre sikerült nekik 11"-et dobni, ami éppen elég volt arra, hogy lefussanak a pályáról. Így ez a szekerem sem mozogta le a rohamtávját, hiszen így már rontott rohamnak minősült. Az egyik póklovas osztagommal megpróbáltam a dárdavető felé törni, ami óriási hiba volt. A másik pókos osztag viszont a vívómestereket táncolta körbe, közben folyamatosan rövidíjakkal nyugtalanítva őket, 2 sebet okozva. Az éjgoblinokkal balra át, és egy kicsit előre nyomultam. Az így kitakart dárdavetővel pedig jobbra mozogtam. Nibbla gyűrűje ismét semlegesítve lett, akárcsak a Gork Lába. Urgok kürtje azonban nem és ez volt a szerencsém a következő körben. Generálisom próbálkozik egy Gork Pillantása varázslattal, de az sajnos félre sikerül, és törlődik a generális agyából. A mozdulatlan dárdavetőmmel a főnixgárdát vettem célba, de nem találtam el őket. 3. kör, elfek: A fehér oroszlánok az erdőben törnek előre, ám ahogy az éjgoblinokhoz 8" távolságra érnek, két vasgolyót lóbáló fanatikust taszítanak feléjük a mélységlakók. Az első fanatikus ügyesen be is csattan az osztagba és 1"-el az osztag mögött áll meg. A másik fanatikus az osztag előtt áll meg 1"-el. Így hozta a szerencse. A becsapódás azonban 4 fehéroroszlánt megöl, ami pániktesztet vált ki az osztagból és menekülés közben átszaladnak újra a fanatikuson, ami újabb 1 fő veszteséget okoz. A menekülés elkerülhető lett volna, ha az előző körben az Urgok kürtje nem okoz -1 LD-t az elfeknek. A főnix gárda szépen ráfordul az orkokra, de nem rohamoz. A vívómesterek próbálnak a pókok után forogni, de félig már az erdőben vannak, ez lassítja a mozgásukat, így sosem tudnak szemtől szemben felállni a pókokkal. A generális mágus elmond egy ellenálhatatlan erővel létrejövő Lövedékvonzás Átka varázslatot az orkokra, majd ezek után a dárdavető egy hatos sorozattal le is szed belőlük 4 főt, de ez még nem vált ki pánik tesztet. 3. kör, orkok: Az éjgoblinokkal elindultam a terep közepe felé. Az orkokkal elfelejtettem rohamot bejelenteni. A harci szekerekkel úgy álltam fel, hogy a főnix gárdát oldalba/hátba támadhassam, ha berohanják az orkjaimat. A póklovasaimmal egyrészt törtem előre a hegy felé, másrészt folytattam a táncot a vívómesterekkel. Gork Lába ezúttal bejött, és sikerült megölni egy főnix gárdistát. Nibbla Gyűrűje ezúttal visszaütött használójának, de Urgok Kürtje jól muzsikált ismét. Az éjgoblin sámánom próbálkozott egy Gork Pillantásával, de eredménye nem lett. A dárdavetőim ezúttal az ellenfél dárdavetőjét lőtték, de találat nem jött össze. 4. kör, elfek: A főnix gárda rohamot jelent be az orkok ellen, ami pánikot vált ki belőlük, hiszen a főnix gárda félelmet okoz és hiába cseng olyan szépen a kürt, ha az ork 10-et dob LD-re... Tehát az orkok futni kezdenek, ami pánikot vált ki az egyik szekeremből. Helytelenűl, hiszen a szabályokban az áll, hogy akkor vált csak ki a közelben álló baráti egységekben pánikot, ha a menekülő egység közelharcban törik meg. Itt pedig nem ez történt. A fehéroroszlánok sikeres gyülekeztetés után megfordulnak, de a táblanegyedet már nem hagyják el a játék végéig. A vívómesterek próbálkoznak a pókokra fordulással, de ez nem sikerül nekik. Az elf varázslatokat semlegesítettem. A dárdavető hatos sorozatot lő a közeledő póklovasokra, azok négy találatot szenvednek el, a maradék egy póklovas pedig megállíthatatlanúl menekül a pálya széle felé. 4. kör, orkok: A gyülekeztetés sikeres a generális sámán és osztaga megfordul. A maradék harci szekerem a főnixgárdát oldalba kapja és egy hihetetlenűl kicsi, egy fős veszteséget okoz, majd a közelharcot elbukva menekülésbe fog, de a főnix gárda nem veszi üldözőbe. A póklovasokkal az erdőbe masírozok és onnan veszem célba a vívómestereket, de veszteséget nem okozok. A varázslataimat és a kötött varázslataimat az elfek semlegesítik. A dárdavetőim a dárdavetőt lövik sikertelenűl. 5. kör, elfek: A főnix gárda előre tör, de 1"-re megáll az orkok előtt, úgy döntenek, bevárják a rohamot. A vívómesterek forognak tovább a célpontot keresve, de hiába. A varázslatokat semlegesítem, a dárdavető megöl 4 éjgoblint, de ez nem okoz még pánikot. 5. kör, orkok: A szekér tovább menekül, éppen nem ér le a pályáról. Torzsalkodásra az éjgoblinok 6-ot dobnak, és így 4"-et mozoghatnak, ami egy oldalazás lett, mert más értelmes mozgás a tó előtt nem volt kivitelezhető. Ezek után rohamot jelentettem be az orkokkal és az éjgoblinokkal is a főnix gárdára. Próbálkoztam egy Gork Lába varázslattal, de az balul sült el, és az éjgoblin sámánomat meg is ölte. Itt elfelejtettünk pánik tesztet tenni a kezelőknek, hiszen a sámán halálával a személyzet a létszámának 25%-át elvesztette. Próbálkoztam a Nibbla gyűrűjével, ami ezúttal bejött és a dárdavető egyik kezelőjét megölte. Erre a maradék egy elf pánik tesztet tett és el is menekült. Legalább arról is le van a gond. Ezáltal a dárdavetőimnek nem maradt célpontja. A póklovasok lövik a vívómestereket, de veszteséget nem okoznak. A középen kialakult közelharcban az elf mágust kihívta az ork bajnokom, de a kihívást a gárdisták bajnoka fogadta el. Gyorsan használtam is a Nogg Mészárolós Zászlóját. Az elf bajnok nem tudott sebet okozni, így meg volt minden reményem, hogy túlütéssel jó nagy sebet okozzak az osztagnak. Négyszer támadott a bajnokom, ráadásúl 5-ös erővel az első körben. A főnix gárda bajnoka viszont egyetlen sebet sem kapott, megmentette a másikus mentője. A további ütésváltás következtében meghalt egy ork és elesett egy elf is, ezt a veszteséget egyébként egy goblin íjász okozta, aki a sarkával csatlakozott a harcolókhoz. A közelharc eredménye nekem kedvezett, de az elfek kitartottak. 6. kör, elfek: Az elf bajnok levágja az ork bajnokot, majd a közelharcban nincsenek veszteségek, és a közelharc eredménye újra nekem kedvez, de az elfek kitartanak. 6. kör, orkok: A póklovasok lövik a vívómestereket, de veszteséget nem okoznak. A közelharc folytatódik, 3 ork és 2 elf halálát okozva, a közelharc eredménye újra nekem kedvez, de az elfek kitartanak. Végeredmény: A végeredményt tekintve a nemes elfek 535 pontot gyűjtöttek, az orkok pedig 675 pontot (igazából 625 pontot, de mivel Lajos serege 50 ponttal nagyobb volt, úgy állapodtunk meg, hogy ez az 50 pont az orkoknak beleszámít a győzelmi pontjaiba). Ezekben a pontokban mindkét fél részéről benne van egy-egy táblanegyed. A csata végeredménye így döntetlen lett (140 pont különbséggel.) Bírói megjegyzés: Megmondom őszintén az első körökben csak kapkodtam a fejemet a történéseken. Az orkok részéről az egyik "legtaktikusabb" húzás, hogy a goblin íjászokat lőtávban az ellenféllel masíroztatta a dárdavető előtt, aki ezáltal szintén mozgásra kényszerülve nem lőtt. A sámánok varázslatait, meg a nyílvetők lövési statisztikáit részletezve, 6-ból 1 használható varázslat, 0%-os találati esély. Hát kissé szánalmas, de legalább van hová fejlődni. Ami pozitívum volt ork részről, hogy tanulva az előző játékból merte használni a szekereket, és a póklovasokkal úgy bekeverte a kardművészeket, hogy azok egész játékban nem csináltak semmit. A nemes elfek már a seregösszeállításnál hátrányba voltak, de ezt Lajos barátom még mindig nem hiszi el nekem. Igazából csak a nyílvetőjüket, és a főnix őröket használták a játék során, a többi három egység mintha ott sem lett volna. A legmeglepőbb dolog azonban a csatában a lándzsások rohamreakciója volt, amikor varázslóstúl elfutottak a szekér elöl. Én akárhogyan számoltam a matematikai közepekkel a lándzsások nyerték volna azt a közelharcot. A seregösszeállításhoz meg annyit, hogy orkok ellen kellenek az árnyékharcosok. Egy kör alatt lehetett volna semlegesíteni a pókokat velük aztán zaklatni oldalról az ellent. Vissza a lap tetejére |