Scenario leírása
Csata leírása



Birodalom - Ork összecsapás

750 pont

Lajos vs. Bogesz

A Főnix Csarnokban lejátszottunk egy újabb csatát, nevezhetjük nyugodtan bemutató csatának, mert ezúttal közönség is akadt.

Seregek:

Birodalom:
1 Sigmar harcospap (generális)
1 varázsló (2. szintű)
14 alabárdos (zászlós, zenész)
14 lándzsás (zászlós, zenész)
10 puskás (a bajnok hochlandi hosszúpuskával)
10 puskás (a bajnok hochlandi hosszúpuskával)
1 nagyágyú

Orkok:
1 ork nagyfőnök acélhátú vaddisznón (generális)
1 goblin nagyfőnök gigantikus pókon
5 erdei goblin póklovas (rövid íj)
5 erdei goblin póklovas (rövid íj)
5 erdei goblin póklovas (rövid íj)
5 vaddisznólovas nagyfiu (full command)
1 vaddisznószekér

Terep és felállás:
A terepet közösen rendeztük el. Két erdő volt a pálya két szélén és az egyik mellett közvetlenül egy tavacska volt.
A felállást Lajos kezdte középre helyezte el a lándzsásokat, az alabárdosokat és közéjük a nagyágyút. Az erdők elé pedig a puskásokat.
Én középre helyeztem el a vaddisznósokat, jobbra tőlük a szekeret balra pedig egy póklovas osztagot. A két erdő elé pedig egy-egy újabb póklovas osztagot raktam. Lajos az alabárdosok közé helyezte a Sigmar papot (amit egy éjgoblin sámán figurája jelképezett) a lándzsások közé pedig a varázslót rakta, akinek a Tűz tanát választotta. Az én generálisom, aki az Acélhátú vaddisznón lovagolt értelem szerűen a vaddisznós osztagba csatlakozott, míg a goblin főnök a baloldali erdő előtti póklovas osztagba.

1. kör, birodalom:
A varázsló egy Tűzgolyót dobott a vaddisznósokra, amit meg sem próbáltam semlegesíteni a 2 kockámmal, ugyanis Lajos 15-öt dobott 3 kockával. A varázslat megölt egy vaddisznós orkot. A pap egy megtörhetetlenséget okozó imát mormolt el, amit semlegesítettem. Az ágyú tüzérei felkésztették a hadigépüket a tüzelésre, megcélozták a harci szekeremet és akkor valami rosszúl sült el. Azaz nem sült el az ágyú és a hiba elhártása a tüzérek következő körét is felemésztette. A puskások bajnokai a hochlandi puskáikkal leadtak egy-egy lövést a generrálisomra. Az egyik lövés talált és a generális egy életerő pontot veszített.

1. kör, ork:
Torzsalkodásra sikerült a goblin főnök osztagának és a mellette álló póklovas osztagnak is 1-est dobnom. Ekkor elgondolkodtam, hogy az egészpályás letámadás helyett nem kellene-e inkább az erdő mögé bújnom a szekérrel és a vaddisznósokkal. De aztán arra jutottam, hogy addig jó, amíg az ágyú nem tud lőni, és a pókok amúgy is az erdőn keresztül fognak menni, szóval mindenkit akit tudtam maximális sebességen előre mozgattam.

2. kör, birodalom:
A varázsló egy Rúin tüzes kardja varázslatot mondott magára, majd utána egy tűzgolyót, de ezt semlegesítettem. A pap megtörhetetlenné imádkozta az osztagát. Az összes kézi tűzfegyver tüzet nyitott a vaddisznós osztagomra és a generális és a bajnok kivételével mindet meg is ölték. A generális és hű társa azonban nem ilyedt meg.

2. kör, ork:
WAAAGH! A generális és társa 3"-et haladtak előre, a többiekre nincs hatással. A vaddisznósok rohamot jelentenek az ágyú ellen, a pókok haladnak előre az erdőben. A jobb oldaliak a puskások oldalába állnak és lőnek, 2 fő veszteséget okozva. A generális és társa könnyűszerrel lemészárolták az ágyú kezelőit és tovább rohantak, hogy ne legyenek senkinek rohamtávra és lőtávra.

3. kör, birodalom:
Újabb Tűzgolyó, amit semlegesítettem. Az összes puskás a harci szekeret lövi, és 2 sebet ejt is rajta.

3. kör, ork:
Torzsalkodásra a középső póklovasok újra 1-est dobtak! A szekér rohamot jelent be a lándzsásokra. A goblin hős és osztaga a bal oldali puskások oldalába kerül. A két puskás osztagot lövi a két póklovas osztag, a baloldaliak 2 sebet ejtenek, a jobb oldaliak ezúttal nem okoznak sérülést. A harci szekér becsapódásával 7 lándzsást öl meg, meg még néhányat a vaddisznók és a kezelők is, így a lándzsás osztag futásnak eredne, ha a szekér nem mészárolná le őket a helyszínen.

4. kör, birodalom:
Végre mozognak a birodalmiak is. Az alabárdosok hátra fordulnak, a puskások pedig a játék tér közepe felé, így a hátukat mutatva a póklovasoknak.

4. kör, ork:
Torzsalkodás: ezúttal a goblin hős osztaga kap hajba épp a legrosszabbkor. Így szabadon maradt a generális a puskások előtt. Semerre sincs menekvés, mert vagy az alabárdosok rohanják meg vagy a puskások lövik halomra a generálist és társát. Ezért inkább rohamot jelentek be a puskások ellen, lesz ami lesz. A másik oldalon a póklovasok rohamot jelentenek be a puskások ellen. A harci szekér előre halad és a végén oldalról beáll az alabárdosok mellé. A még erdőben veszteglő póklovas osztag is előbújik. A mágia fázisomban semlegesítettem a megtörhetetlenség imát. A generális társát rohamreakcióból lelövik, és mivel ennek már fele sem tréfa, a generálisom futásnak ered. A póklovasok viszont 3 sebet okoznak hátulról a puskásoknak (miközben egy sebet ők is elszenvednek), ami menekülésre készteti őket, de a póklovasok a helyszínen lemészárolják őket.

5. kör, birodalom:
(Az izgalmak miatt ebben a körben elmaradt a fotó dokumentálás.) A puskások tüzelnek a szemben álló póklovasokra, de sérülést nem okoznak.

5. kör, ork:
Torzsalkodásra a goblin hős 6-ot dob! De csak 1"-et mozog előre, ami szerencse, mert ezzel az osztaggal nem a puskásokat akartam célba venni, hanem az alabárdosokat. Be is jelentettem a rohamot, valamint a szekérrel is. A jobb oldali póklovas egység teljes sebességgel közeledik az alabárdosok felé, de nem ér oda, így csak egy lövést ad le a puskásokra, eredménytelenűl. A bal oldalon maradt póklovas osztag is lő a puskásokra egy veszteséget okozva. A szekér becsapódása és támadásai, valamint a goblin hős mágikus dárdája, a Porkó disznóbökője és az osztag támadásai (köztünk egy pók mérgezés is) elég sebet okoznak ahhoz, hogy az alabárdos osztag elmeneküljön.

6. kör, birodalom:
A puskások a goblin hős osztagát lövik és két póklovast le is terítenek.

6. kör, ork:
Némi mozgás után az összes rövid íj lövésre emelkedik, de mindössze egyetlen puskást sikerül lelőni.

Végeredmény:





Vissza a lap tetejére