Scenario leírása
Csata leírása



Törpe - ork összecsapás

1250 pont

Szaka vs. Bogesz

Ez a csata is a XI. FFZ-re történő felkészítő ütközet volt. Küldetéseket itt még nem tudtunk, így kénytelenek voltunk sima "gyakós üzemmódban" játszani. Már régen nem játszottam Bogesszal, de mivel FFZ-n sok törpe csapat szokott indulni, így ráállt hogy szembe néz a lőporfüstös brigádommal.

Seregek:

Törpe:
1 thán (generális)
1 rúnakovács
10 mennydörgős
10 mennydörgős
13 vasgyúró (full command)
2 dárdavető (mérnökökkel)
1 ágyú (mérnökkel)
1 girocopter



Ork:
1 ork nagyfőnök (generális)
1 ork sámán
1 éjgoblin sámán
16 ork nagyfiú (full command)
22 éjgoblin íjász (2 fanatikussal)
5 póklovas
5 póklovas
2 vaddisznószekér
1 óriás


Terep és felállás:
Mivel Lajos barátunk volt a bíró, a terepet ő rendezte be egy nagy erdővel jobb oldalt, egy törpe szoborral (áthatolhatatlan terep), és egy kő emelvénnyel a bal oldalon. A terep közepén egy hatalmas nyílt térség tátongott, ami igen jelentős mértékben kedvezett a törpe seregnek. Mondhatni már itt megnyertük a csatát. A kezdeményezést én nyertem így kiválasztottam azt az oldalt amelyiknek a széle távolabb volt az erdőtől. Az egységek felrakásáról csak annyit hogy Bogesz első lerakott egysége a póklovasság volt, amit ezután simán tudtam blokkolni az ironbreaker-ek erdő szélére történő elhelyezésével. Én ezeket a végére hagytam volna, mivel tökéletesek a hadigépek lefogására és a puskások lekaszálására. A varázslatok kidobása igen sikeres volt a zöldbőrű népeknek, kaptak a sámánok Gork lábát, és Gork hadi útját is.
Most átadom a szót Bogesznak, hogy elmesélhesse mi is történt az ütközetben.

1. kör, ork:
Sajnos a generális és osztaga torzsalkodni kezdtek, ami ebben a helyzetben nagyon nagy hátrány több okból is. Egyrészt lövős egységek ellen mielőbb el kell érni az ellenfelet és közelharcba bocsátkozni, másrészről ebben az osztagban volt az ork sámánom is, aki így nem tudott varázsolni, a generálisom nem tudta használni kötött varázslatot tartalmazó varázstárgyát, a Nibbla Gyűrűjét, így a törpék összes semlegesítő kockájukat az éjgoblin sámán ellen tudták felhasználni. A póklovasokkal behúzódtam az erdőbe, a szekerekkel előre törtem és az óriással úgyszintén, valamint az éjgoblin osztaggal is. Itt egy nagy hiba történt, nem figyeltem az ágyú tűzívét, így egy lövéssel tudta lőni az óriást, az egyik szekeret, és az éjgobbó osztagot is, bár ez utóbbiból csak a jobb hátsó gobbó állt a tűzvonalban. Az éjgoblin sámánom bepróbálkozott a Gork Lábával, de ahogy sejtettem is, ezt a törpék csuklóból semlegesítették

1. kör, törpe:
Az összes mozgás jó törpe szokás szerint mindössze a gyrocopter belibbenése volt az óriás mellé. Miután ilyen jól elfoglalta helyét rögtön tüzet is nyitott rá az ágyújából. Aztán a puskások jöttek és megtizedelték az éjgoblinokat, 4 fő veszteséget okozva nekik. Utána a törpe ágyú szólalt meg, és az ágyugolyó elkaszálta az óriást, majd az óriás ráesett a gyrocopterre, egy sebet okozva neki. Szerencsére az ágyúgolyó nem érte el a szekeret. A dárdavetők a két szekeret lőtték és mivel mindkettő 7-es erőre volt felrúnázva, az első találattal meg is semmisült mindkét harciszekerem.

2. kör, ork:
Végre tudnak mozogni az orkok is, menetelnek is, hogy behozzák a lemaradást. Az éjgoblinokkal is előre török, de alig 1 inch megtétele után kiderül, hogy 8"-en belül kerültem a gyrocopterhez, ezért az egyik fanatikust kilöktem a gyro irányába, a másikat meg egyenesen előre a törpe arcvonal felé. Egyik sem érte el a célját. A goblinokkal mozogtam még előre pár inchet. Az egyik póklovas osztag a vasgyúrók oldalába került, a másik meg az előző póklovas osztag mögé kicsivel. Nibbla gyűrűjével megöltem egy törpe mennydörgőst, valamint két további puskást a varázslatokkal. A póklovasok lőtték a vasgyúrókat, de veszteséget természetesen nem tudtak okozni. Ez amolyan "ha már ott vannak, lövöm őket" megmozdulás volt.

2. kör, törpe:
A vasgyúrók a póklovasok irányába fordulnak. A gyrocopter az orkok mögé repül és egy orkot el is pusztít. Utána az orkok kapnak még a két dárdavetőtől és az egyik sor puskástól valamint az ágyútól is, így összesen 11 fő veszteséget szenvedtek el ebben a fázisban. Természetesen keményebb fából faragták őket, mintsem egy ilyen kis szúnyogcsípés miatt elfussanak. A maradék puskás osztag az éjgoblinokat lőtte, 5 fő veszteséget okozva, de látva az orkok bátorságát ők sem futnak el.

3. kör, ork:
Az egyik fanatikus nekicsapódik a kőkörnek, és a hirtelen egyensúlyvesztés miatt a lánc a nyakára tekeredik, ami a vesztét okozza. A másik fanatikus hirtelen megfordul és az éjgoblin osztagon halad át, de még megáll az orkok előtt. Ezen kényszermozgás következtében újabb 4 éjgoblin terül el, de ezt a veszteséget fel sem veszik.
WAAAGH! Mielőbb oda kell érni, gondoltam. A generális és osztaga az ilyenkor szokásos 2"-et halad előre. Ez lehetne akár 6" is, de én szeretem a kihívásokat, a veszélyes helyzeteket, azért rendszerint WAAAGH!-nál vagy alapból 1-est dobok, vagy ha a generális osztagáról van szó (akinek ugye nem kell dobni), a mozgásra dobok 1-2"-et. E mellett az egyik póklovas osztagom még civakodni is kezd és egy sebet el is szenved.
Na akkor kezdődhet a mozgási fázis. Az orkok rohamot jelentenek be a hadigépek ellen, de nem érnek oda, ez egy rontott roham lett. A nem civakodó póklovas osztagom a vasgyúrók mögé kerül. Az éjgoblinok előre mozognak. Majd lőnek a puskásokra egy fő veszteséget okozva. Az ork sámánnak összejön a Gork hadi útja, és Gork hatalmas lába az ágyú melletti puskás osztagra lép, de csak két fő veszteséget okoz, majd odébbál, és sajnos nem keres magának újabb törpe osztagot. Az éjgoblin varázslata, a Gork lába, semlegesítés következtében nem okozott kárt, de Nibbla gyűrűje megölt egy újabb törpe puskást. A vasgyúrók mögötti póklovas osztag egy kisebb sorozatot eresztett meg a hadigépek felé, de veszteséget nem okozott nekik.

3. kör, törpe:
A vasgyúrók megrohanják a civakodó póklovasokat, a gyrocopter az orkok oldalába repül és tüzel rájuk. A puskások megsorozzák az éjgoblinokat, és 3 fő veszteséget okoznak nekik. Az orkokra tüzel a maradék puskás, és a két dárdavető is, amelyikből az egyik közvetlenül a generálist veszi célba. A könyörtelen lövési fázis végére mindössze az osztag bajnoka és a sámán marad talpon. De hogy a törpe ágyú se maradjon tétlen, a saját arcvonaluk mögött a póklovasokra lő egyet, és egy fő veszteséget okoz is nekik. A vasgyúrók rohama természetesen elpusztítja a póklovasokat, és ezt látva a másik póklovas egység is a pálya szélén túlra menekül. Itt is elkövettem egy hatalmas hibát: nem használtam ki a könnyűlovasság egyik előnyét, a tettetett menekülést. Ezzel a trükkel kissé elcsalhattam volna a vasgyúrókat és szabaddá vált volna a kilátás a másik póklovas egység előtt is.

4. kör, ork:
A fanatikus kényszermozgása következtében a csatatér teljesen üres hátsó szegletében kóricál. Az egységeimmel nem mozgok, ezen a szinten már felesleges is. Az ork sámán varázslatát semlegesítik, de a Gork lába bejön, és 2 puskást a teremtőjük elé présel a föld alá, ahová a törpék amúgy is valók.

4. kör, törpe:
A vasgyúrók alakzatrendezést hajtanak végre, hogy az ellenfél irányába nézzenek. A gyrocopter az éjgoblinok oldalába repül és tüzet is nyit, ami 4 goblint öl meg, de azok bátran kitartanak. A puskások még megölnek egyet, így az éjgoblin sámán egyedül marad. Na, nem sokáig, mert a többi puskás szabályosan kivégzi. A dárdavetők az ork sámánt lövik ki, így az egyetlen megmaradt ork nagyfiu bajnokom futásnak ered, és az alacsony létszám miatt, ami jelen esetben mindössze egy fő, már nem is gyülekeztethető.


Végeredmény:
Közösen megegyeztünk, hogy ha a fantikus mozgására a törpéktől távolodó irányt dobunk ki, akkor abba hagyjuk a csatát. Így is lett.
Győzelmi pontokat nem számoltunk, mert nem sok értelme lett volna (az orkok mindössze egy fél puskás osztagnyi pontot kaptak). Az utolsó mondatokra átadom a szót ismét Szakának.
Ez a csata ezen a terepen nem hozhatott sikert az ork hadvezérnek, de bátran helytállt az agyontápolt törpe seregem ellen, ami remélem hasonló sikereket fog elérni az éles versenyen is.



Vissza a lap tetejére