Scenario leírása
Csata leírása



Birodalom - Ork és Goblin összecsapás

1777 pont

ACE vs. Bogesz



A játék célja a 7. H.É.T. rendezvényre seregösszeállítás tesztelés volt. Sok tapasztalatot hozott...

Seregek:

Birodalom:
1 varázsló lord (4. szintű, Élet Tana) lovon
1 Sigmar harcos papja lovon
1 birodalmi kapitány pegazuson
20 számszeríjász
5 pisztolyos
17 belső körös lovag
2 birodalmi nagyágyú
1 gőztank

Ork és Goblin:
1 fekete ork nagyfőnök
1 fekete ork seregzászló vivő
1 goblin nagyfőnök, harci szekéren
5 goblin farkaslovas
34 vadork nagyfiu
30 fekete ork
2 goblin harci szekér
2 ork harci szekér
1 óriás
1 kőhajító

Terep és felállás:
Az asztal egyik sarkában egy nagy hegy állt, mely járhatatlan terep volt, míg egy másik sarokban egy másik nagy hegy, egy elhagyott szentély, amelynek egyik oldala járhatatlan volt, a többi oldalról viszont meg lehetett mászni. Ezeken kívűl volt még két erdő, egy kisebb és egy nagyobb, valamint egy ásványi oszlop és egy sziklakerítés szerű akadály. A felállást az orkok kezdték, bal oldalra a sarokba a kőhajító rakva, és onnan jobbra sorban egy goblin, majd egy ork harci szekér, utána a fekete ork osztag, majd egy ork szekér és utána a vadork osztag. Azt követte az óriás, majd egy goblin szekér és a goblin hős szekere. A jobb szélen a farkaslovasok voltak. Velük szembe került a pegazusos kapitány, jobbra tőlük a pisztolyosok és egy ágyú. Mellettük a lovagok, aztán a számszeríjászok, majd a tank. Végül a másik ágyú. A farkaslovasok és a kapitány használták előörs (vanguard) szabályukat.

1. kör, Birodalom:
A pegazuson lovagló kapitány átrepült a fél pályán és a goblin hős szekerének oldalába állt. A pisztolyosok kicsit forgolódtak, de számottevően nem mozdultak el a helyükről. A tanknak nem sikereült a gőzpont termelés, bár különösebb baja sem esett a túlfutéstől. A varázsló mágiába kezd, de félresikerül, azonban nincs negatív hatása. Az egyik ágyúval az óriást vették célba, de nem sikerül eltalálni, míg a másik ágyú megsemmisíti a kőhajítót. A számszeríjászok pedig három vadorkot lelőnek.

1. kör, Ork és Goblin:
Az összes szekér előre tör, az óriás szintén, át az erdőn. A fekete orkok éppen a másik erdőben állnak meg, a vadorkok egyenesen előre mennek. A farkaslovasok visszafelé jönnek, hogy levédjék a jobb szárnyat. A szekerekről a goblinok pár kósza lövést megejtenek, de ezek mind célt tévesztenek.

2. kör, Birodalom:
A lovagok osztaga, benne a két lovas karakterrel hátrál néhány inchet, mert a közeledő orkok látványa sokkolja őket. Így a vadorkok és köztük 16 inchre nő a távolság. A pegasusos kapitány a kőakadály mögé vonul. A mágus létrehozza a Venyige Trón (Throne of Vines) varázslatot, amit a sámán nélküli ork sereg nem tud semlegesíteni, majd közvetlenül utána sikerül elvarázsolni a Fák ébredése (Awakwning of the wood) varázslatot a fekete orkokra, akik mivel az erdőben állnak és a Venyige Trón is aktív, 2D6 S6 ütést kapnak, ebbe kb. 9 fekete ork bele is hal. Továbbá a varázsló még a Húsból kő (Flesh to stone) varázslatot is sikeresen létre hozza a lovagokra, akik így +4 T-t kapnak. Ezek után az egyik ágyú lelövi a bal szélen előre törő ork harci szekeret, majd a másik ágyú a másik ork szekérre lő, de csak 3 sebet okoz neki. A tank a megtermelt 3 gőzpontjából nem vállalkozik rohamra, inkább az úgyújával lekaszál pár fekete orkot.

2. kör, Ork és Goblin:
Az orkok tovább törnek előre, a megmaradt szekerek is tovább nyomulnak, kissé manőverezve, hogy kedvező pozícióba kerüljenek. Az óriás a lovagok oldalába áll. A farkaslovasok követik a szekereket kissé oldalazva.

3. kör, Birodalom:
A kapitány a pegazus hátán, megrohamozza a farkaslovasokat, de azok cselesen menekülést színlelnek. A gőztank a fekete orkokba csattan, a lovagok pedig a vadorkokat rohanják le. A pisztolyosok felkaptatnak a szentély-dombra, így a szekerek oldalába kerülnek. A varázsló az érvényben lévő Venyige Trón miatt +4 T-t ad a lovagok osztagának a Húsból kő varázslattal. Az óriáshoz közelebbi ágyú az óriásra céloz, de túllő a célon. A másik ágyú sem találja el a hatalmas lényt. A pisztolyosok egy sebet okoznak a goblin hős szekerének, a számszeríjászok pedig nem tudják lelőni a középen haladó ork szekeret. A tank okoz némi veszteséget a fekete orkoknak, a lovas pap pedig egyszeruen agyoncsapja a fekete ork seregzászló vivőt. Ezzel szemben hat vadork 12 támadással sem tudja a lovas varázslót megölni, igaz annak 8-as jelenleg a T-je. Így bár az orkoknak több sora van mégis megtörnek, pedig használják a generális 8-as Ld-jét a töréstesztnél. Természetesen a lovagok elől nem lehet elfutni, így azok utolérik őket és levágják.

3. kör, Ork és Goblin:
A bal oldali goblin szekér megrohanja a szemben lévő ágyút és le is győzi azt, a goblin hős jobb oldalról, a sérült ork szekér bal oldalról, az óriás pedig hátulról támadja meg a lovagokat. A maradék farkas szekér elrontja a rohamát, mert a szemközti ágyú túl messze van. A farkaslovasok gyülekeznek. A fekete orkok rendületlenül ütik a tankot, több sebet is okozva neki. A szekerek becsapódása a lovagok közé nem okoz veszteséget, míg az óriás ugrálásba kezd és néhány lovagot legyűr. A lovagok azonban szétcsapják a goblin hőst, és az óriásnak is bevisznek 2 sebet. Így sikerül megnyerniük a közelharcot. A megmaradt goblin és ork szekér két irányban futásnak indul. A goblin szekér átszalad a társán, de az kitartóan tűr, és nem ilyed meg. A lovagok szembe fordulnak az óriással.

4. kör, Birodalom:
A pegazusos kapitány rohamot intéz a bátor goblin szekér ellen, de az inkább futásnak ered és az ágyú előtt megáll. A számszeríjászok alakzatot váltanak és immár 5x4-es felállásban várják, hogy a másik goblin szekér beléjük rohanjon. A pisztolyosok a hajdani golbin hős szekerét rohanják meg, az menekülne, de a lovasok utolérik. A lovagok T-jét újra 4-el (7-esre) növeli a varázsló. A maradék ágyú kartáccsal próbálja meg legyőzni a farkaslovasokat, de nem okoz nekik sérülést. A tank néhány orkot a másvilágra küld, míg az óriás folytatná az ugrálását, de elesik, épp a lovagokra. Nyolc lovagra esik, köztük a két karakterre, de azokat félrerántják a bajtársaik. Az eséssel egy sebet okoz az óriás, viszont a lovagok halálra sebzik. A bátor farkaslovasok ettől nem ilyednek meg. A lovagok ráfordulnak a fekete orkokra.

4. kör, Ork és Goblin:
Az ork szekér gyülekezik, és orral a számszeríjászok felé áll. A farkasszekér rohamozik a számszeríjászokra, de azok a reakció részeként halomra lövik, és a becsattanó szekeret végül kézitusában győzik le anélkül, hogy akár csak egy fő veszteséget is elszenvedtek volna. Farkaslovasok eközben legyűrik a másik ágyút is, a másik goblin szekér pedig gyülekezik és szembe fordul a pegazusos kapitánnyal. A fekete orkok közben újabb sebeket okoznak a tanknak.

5. kör, Birodalom:
A lovagok megrohanják a fekete orkokat, a pegazusos kapitány pedig a goblin szekeret. A számszeríjászok megsemmisítik a sérült ork szekeret. A kialakuló közelharcban a fekete orkok, bár megsemmisítik, a tankot, de a lovagok nyomása alatt mégis megtörnek és futás közben lemészárolja oket a lovagok áradata. A kapitány természetesen megsemmisíti a másik goblin szekeret is.

5. kör, Ork és Goblin:
Az utolsóként maradt goblin farkaslovasok megrohanják a számszeríjászok hátát és pár főt levágnak közülük.


Epilógus:
A játék gyakorlatilag itt ért véget, mert az idő már késore járt és nem volt értelme a további harcoknak. A csata elég egyértelmű képet mutatott.


Vissza a lap tetejére