Scenario leírása
Csata leírása



Birodalom - Vámpír grófok összecsapás

1350 pont

Sztyopa vs. Szaka



Annak idején Kaposváron jártamban meglátogattam Sztyopa barátomat egy kiadós csata erejéig. Én a gyakorló vámpír seregemet vittem, míg Sztyopa a szokásos birodalmi hadaival állt ki ellenem. Annyi különbség azért volt az utolsó látogatásom óta, hogy elkészült egy igen impozáns házi készítésű steam tank, aminek a darabjaira igencsak fente a fogát a vámpír haduram.

Terep és felállás:
Itt kaposváron műfű szőnyeg híján, maradni szoktunk a hagyományos téli terep mellett, ami ahhoz képest hogy milyen kevés munkával jár igen hangulatos tud lenni. Két hungarocell domb, egy befagyott tó, és egy nagyobbacska erdő alkotta a terepet. Arra már nem emlékszem ki választott oldalt, de a felállás a következő volt. Bal szél felől állt a steam tank, mellette az outrider osztag, 10 kardos a két Sigmar pappal, 10 puskás, 1 ágyú varázslóval, majd a sort 8 db lovag zárta. Nekem bal szélen 3 óriás denevér, 5 lupi zombi, 4 wraith banshee-val, 10 ghoul egy vámpírral, 10 csontváz szintén egy vámpírral, 3 csapat szellem, és végül még 5 lupi zombi akikhez becsatlakozott a harcos vámpírgenerálisom is.

1. kör, Birodalom:
A steam tank 4 gőzponttal megindult előre, a kardosok meg felzárkoztak melléjük. Mágia fázisban a Sigmar papok imádkoztak, a varázsló próbálkozásait meg simán semlegesítettem. Tüzelési fázisban egyedül az ágyú tudott lőni, de rövid tippelés miatt nem talált.

1. kör, Vámpír grófok:
A denevérek berepültek a bal szélen lévő erdő mögé takarásba. A szellemek megindultak a nagyágyú felé. A wraithek teljes sebességgel repültek a steam tank felé, mivel ezt a fémhegyet csak éteri lényekkel volt esélyem megállítani. A bal szélen lévő farkasok felzárkoztak pár inch távolságra a wraith-ek mögött, míg a jobb szélen lévő farkasok a generálissal teljes sebességgel megindultak az ellen felé úgy hogy az ottani hegy takarásában legyenek. Mind kiderült ezt jól elnéztem, mert a lovagok simán oldalba tudtak volna rohamozni ha…..de ez egy másik történet. Mágia fázisban a wraithek egy vanhel’s dance macabreval elérték a vasszekeret. A vámpírjaim feltámasztottak egy rakás csontvázat meg ghoult, ráadásul a Rod of flaming death-al kicsináltak egy kardost is. Persze ezek megtörhetetlenek voltak így nem futottak el. Közelharcban bekapott egy sebet a steam tank a kétkezes kaszáktól.

2. kör, Birodalom:
Rohamot jelentettek be a lovagok a zombi farkasok ellen, de szerencsére bukták a félelem tesztjüket így a helyükön maradtak. Az outriderek becserkészték a denevéreket, míg a többi egység nem mozdult. Mágia fázist védtem, a lövésiben meg megint nem talált az ágyú. A többiek meg vagy mozogtak vagy lőtávon kívűl voltakk. Közelharcban ütöttük szorgalmasan a tankot.

2. kör, Vámpír grófok:
A denevéreket bereptettem az outriderek mögé, nem is gondolva rá hogy azok hátrafelé is lőnek. A szellemek tövább törtettek előre, már csak pár inch választotta el őket az ágyútól. A generális a farkasokkal belovagolt az alapvonalra, majd teremtett hirtelen egy 14 fős zombi alakulatot a lovagoktól egy inch-re. A felduzzasztott csontváz, és ghoul kockáim is előrébb merészkedtek egy két inch-et. A tank életereje lassan de biztosan fogyott a kaszák csapásai alatt. Itt azért megjegyezném ha a Sztyopa egy varázsfegyveres Sigmar papot odaküldött volna a tank felmentésére, mint a pap által mint a CR-ből okozott veszteségekkel maximum két kör alatt kiszabadíthatta volna a csapdába esett járművet.

3. kör, Birodalom:
A lovagok előrébb lovagoltak annyit, hogy az ágyú tudta lőni az újonan teremtett zombi egységet egy repeszlövedékkel. Ez szét is zagattott vagy hetet közülük, de ez nem veszteség egy vámpír seregben. A puskások eközben lelőttek 3 csontvázat, míg az outridereknek 1 denevérrel sikerült csak végezniük. Ebben a körben a varázsló kilépett az ágyútól, és a puskások háta mögött próbált elinalni.

3. kör, Vámpír grófok:
Elsöprő támadást indítottam minden fronton. A zombik megrohamozták az ágyút, a denevérek hátulról a kardosokat, a szellemek meg a puskásokat. A generális a farkasaival beállt a lovagok háta mögé, míg a csontvázak és a ghoulok teljes sebességgel törtek előre az ellen felé. A ghoulok csak pár inch-re álltak meg a kardosoktól, akiket ha sikerült volna elkapnom egy vanhel’s dance macabre-val akkor ebben a körben megsemmisülnek (hátukban a denevérek), de persze nem jött össze pedig egy bound spelles könyvem is volt rá. Közelharcban a zombik szétszedték az ágyút, a szellemek 4 veszteséget okozva elkergették a puskásokat és megállíthatatlan rohammal elkapták a menekülő varázslót is.

4. kör, Birodalom:
A lovagok szembe fordultak a generális farkas csapatával, és várták a támadást. Persze várhatták meg ezekkel a ratyi lupi zombikkal hülye lettem volna nekik menni. Másra nem jók amúgy mint zavarni az ellenséget. Az outriderek látva hogy sok babér már nem terem nekik megpróbáltak az erdő felé kerülve kihátrálni a csatából. Közelharcba a kardosok felszelték a denevéreimet.

4. kör, Vámpír grófok:
A ghoul banda megrohamozta a papok álltal vezetett kardosokat. A generális kivállt a farkasok közül és ellovagolt a tank irányába, a farkasok meg elindultak a kiinduló helyükre táblanegyedet foglalni. A gigászi csontváz kocka belegyalogolt a lovagok oldalába, míg a bal szélen lévő lupi zombi egység ugyanezt tette az outrider-ekkel csak hátulról. Ezután mind a két egységet varázslattal belemozgattam az ellenségbe így két sikeres rohamot is generáltam. Ennek hatására a lovagok megfutottak, majd rámenekülve egy átjárhatatlan havas sziklára meg is semmisültek. Az outriderek ellenben 1 fő veszteséggel kifiléztek 2 farkast. A papok egysége mivel még mindig elfelejtettem semlegesíteni a megtörhetetlenségüket kitartottak a ghoulok ellen.

5. kör, Birodalom:
Mindenki közelharcolt. A kardosok közül kihullott a gyengébbik pap, az outriderek viszont felszelték a maradék farkast. A tank lassan de biztosan esett darabokra.

5. kör, Vámpír grófok:
A generális berohamozza oldalról a kardos egységet, miközben még egy zombi egységet is teremt hogy legyen aki elkapja azokat a lovasokat akik megölték a kedvenc farkasait. Közelharcban csak a pap-generális marad életben, aki persze még mindig megtörhetetlen. Hát igen néha nagyon feledékeny tudok lenni.

6. kör, Birodalom:
A hős Sigmar pap elbukott ebben a körben, az outrider-ek meg kilovagoltak a zombik rohamtávjából.

6. kör, Vámpír grófok:
A generális rohamot jelentett be a tank ellen, míg minden más egység igyekezett táblanegyedet foglalni. A dühös zombik makacsul üldözték a menekülő ember lovasokat. Közelharcban közös erővel sikerült 1 pontra redukálni a tank életerejét, de megsemmiíteni nem sikerült sajnos.


Epilógus:
Hát ennyi lett volna ez a csata. Pontot nem számoltunk, de gyanítható hogy mészárszék lett a vámpírok javára. Sztyopa seregének a legnagyobb hátránya ebben a szakaszban, hogy rettenetesen kiszámítható. Amíg nem tud beszerezni több figurát addig minden ellenfele tudni fogja 98%-os pontossággal hogy mit fog hozni ellene, és erre nagyon lehet készülni. Amúgy ezen játékon felháborodva rögtön visszavágót követelt, de annyi változtatással hogy ő lehessen a vámpírokkal. Mivel nem vagyok semmi jónak az elrontója el is fogadtam rögvest, de talán ezt majd máskor mesélem el.


Vissza a lap tetejére