Scenario leírása
Csata leírása



Birodalom - törpe összecsapás

1000 pont

Sztyopa vs. Szaka

A két Jelentés

- Thánom!- szólította meg Rőttszakállú Bodint a felderítők parancsnoka. - Remélem nem azzal a hírrel jössz, hogy a két goblin meglógott előletek! - mordult rá dühödt hangon, szemeivel szikrákat szórva a felderítőre a vezér.
- Ajjaj ebből lefokozás lesz! - gondolta magában a felderítő. Nem elég, hogy megszökött a goblin sámán és a segédje a fogságból, hanem még újra elkapni sem sikerült őket, hiszen ebben a rossz időben a Girokopterek sem tudtak felszállni körülpásztázni a környéket.
- Hát nagyuram az úgy történt hogy...
- Hogy az a menydörgős, kénköves pöröly csapna agyon benneteket mind egy szálig! Ilyen egy tehetetlen kompániát már rég nem hordtak ezek a kövek magukon! - most már szó szerint zúgta Bodin az átkokat a felderítőre, és folytotta belé a szót, mint egy hegyomlás, és talán így tartott volna vagy fél órán keresztül, amikor még egy felderítő rontott be a parancsnoki sátorba.
- Thánom! Valószínűleg megvannak a goblin fattyak! Nem messze innen délre a hegy lábánál egy tó mellett orkok táboroznak! A két himpellért az egyik tábortűznél láttuk! - közölte gyorsan a második felderítő, mit sem sejtve, hogy ezzel a jelentéssel parancsnokát mentette meg a szégyentől. Bodinban hirtelen elakadt az átkozódás, majd mint egy higgadt parancsnok azonnal elkezdett parancsokat osztogatni. Ma este ork vért fogunk inni. - dörzsölgette kezét a jó törpe vezér. És elvigyorodott.

- Nem tudjuk merre vagyunk nagyuram. Az éjszakai hóvihar teljesen eltörölte nyomainkat. - szólította meg Luthor Von Bernsteint a felderítők parancsnoka.
- Ó Sigmar, hogy miért ver engem a sors állandóan. - mérgelődött magában Luthor. - Sikerült visszaszerezni rendemnek a Vámpír nagyúrtól a testemet, feltámasztottak, túléltem a purgálási időszakot, újból Sigmar felmagasztosult papja lettem, kivezényelnek ide a határvidékre járőrözni, erre megint eltévedünk. Még szerencse, hogy törpe területen vagyunk, talán ha velük felvesszük a kapcsolatot, biztosan segítenének visszajutni a legközelebbi birodalmi helyőrséghez. Az embereim fáznak, és éhesek, ez lesz a legjobb megoldás. - jutott elhatározásra a generális, amikor a muskétások mesterlövésze kért bebocsájtást a sátorba.
- Generális! Valakik a környező sziklákról tüzet nyitottak ránk! Hegyi rablók, vagy törpék lehetnek - jelentette.
- Valahogy éreztem, hogy ez lesz a vége. - sóhajtozott Luthor, felkapta csatapörölyét, és kirontott a sátorból.
- Fegyverbe!!! Sigmarért, a Császárért!!!"

Kaposváron jártamban megbeszéltük Sztyopa barátommal hogy játszunk egy 1000 pontos birodalom-törpe összecsapást, aminek a rövid történetét itt olvashatjátok.

Seregek:

Birodalom:


Orkok:


Terep és felállás:
A terep kialakításánál a fő szempont a gyors, és viszonylag látványos harctér volt, ezért is döntöttünk a téli terepnél. A csatateret közösen rendeztük be. Bal oldalra került egy kis erdő, közvetlen mellette egy kicsi hungarocell domb. Középre egy befagyott tó, ami nehéz terepnek számított, míg jobb oldalra egy kicsit a törpék széle felé egy újabb domb került. A kezdeményezést én nyertem, és nem habozva kiadtam a tűzparancsot derék hadaimnak.

1. kör, törpe:
Mivel a pozíciónk szinte tökéletes volt így csak a thán ironbreaker osztaga ment előre pár inch-et. Igaz így az első körben a puskások és az orgona ágyú nem lőtt, de inkább bevállaltam ezt minthogy ő kezdje a lövöldözést. Az ágyú leszedett 2 főt a kardosok kockájából, a bal oldali nyílvető 1 puskással végzett, míg egy jól eleresztett nyílpuskás sorozat leszedett 2 főt az ágyú kezelői közül.

1. kör, biodalom:
A belső kör lovagjai erőltetett menetben megindultak az ironbreakerek felé. Az outriderek megkerülve a jobb oldali dombot tüzelő pozíciót vettek fel a nyílvetőmmel szemben. Mágia fázisban az egyik Sigmar pap megtörhetetlenné tette a kardosokat, a másik egy 4+ os mágikus mentővel ajándékozta meg magát. A varázsló mágiáit aki a nagyágyú mellett állt semlegesítettem. Amúgy megjegyezném, hogy csúnyán beválogatta neki a Sztyopa a fém tanának törpesütő varázslatait. Lövési fázisban az ágyú szerencsére fölé lőtt, de a puskások bajnoka egy hochlandi hosszúpuskával megsebesítette a generálisomat.

2. kör, törpe:
Senki nem mozdult. Az ironbreakerek felemelt pajzzsal várták a lovagok rohamát. Lövési fázisban a puskás osztagom megtizedelte a kardosokat, míg az összes többi tüzér egységem a lovagoknak okozott 4 sérülést. Ezt, ha azt vesszük figyelembe, hogy két nyílvető, egy ágyú, egy orgonaágyú, és 10 nyílpuskás érte el nem is tűnik olyan soknak. Amúgy természetesen az orgonaágyú missfire-t dobott és 1 körig még használhatatlan volt ezután. Ami viszont meglepett a belső kör lovagjai visszavonulót fújtak, azt hittem meg sem állnak a pálya széléig. A kardosok hála a pap varázslatának fel sem vették az elszenvedett sebeket.

2. kör, birodalom:
Gyülekeznek a lovagok, és ismét ráfordulnak a thánom egységére. A Sigmar papok a megmaradt kardosokkal behúzódnak a domb takarásába, így kerülve el a további sortűzeket. A mágia fázisban semlegesítettem a varázsló próbálkozásait, és a lövési fázisban sem történt említésre méltó dolog.

3. kör, törpe:
A birodalom kiváló manőverezésének köszönhetően alig marad értékes célpontom, így a puskás osztagom kénytelen előre mozogni. A generális osztaga is előre robog teljes sebességgel, hogy a legyengült lovag egységet beledöngölje a földbe. A bal oldali nyílvető lelő 1 muskétást, míg az ágyú és a nyílpuskások össztüze leszed egy lovagot. Ezt természetesen az ágyú okozta a nyílpuskák nem sokat értek az 1+ os páncél ellen. A jobb oldali nyílvető is lelő egyet az outriderek közül.

3. kör, birodalom:
A lovagok bátran előretörnek, míg az outriderek egy merész húzással belovagolnak a hadigépeim mellé. Mágia fázisban a varázsló négy kockával megpróbálja megsütni a thánomat. Az eredmény 6,6,1,1 bődületes félrevarázslás, aminek a következtében megszűnnek a játékban lévő varázslatok, és elszenved egy sebet is. A muskétások tüzet nyitnak a vasgyúró brigádomra, akik közül egy holtan terül el a sortűzben.

4. kör, törpe:
A vasgyúrók felveszik a védekező alakzatukat, míg a thán puskájával lelő egy muskétást. A puskásaim mivel előző körben mozogtak most ösztűzet zúdítanak a birodalmi muskétásokra akik mint kiderült 24,5 inchre álltak. Az én szemmértékem sem a régi már. A nyílpuskások, az orgonaágyú, és a sima ágyú is a lovagokat lövi 1 sebet okozva, míg a jobb oldali nyílvető lövi az outridereket. Egyet sikerült leteríteni, ami elég volt, hogy fejvesztett menekülésbe kezdjenek.

4. kör, birodalom:
Az outriderek rendezik a soraikat, és lőnek is a körben a könnyűlovasság szabályai miatt. A megmaradt 2 lovag rohamot jelent be a genrális osztaga ellen. A varázsló varázslatait semlegesítettem, a papokat hagytam megint, hogy létrehozzák a varázslatukat. A muskétások bajnoka a hochlandi puskájával lelőtt egy törpe puskást, míg az outriderek leszedtek egyet a nyílvető személyzetéből. A közelharcban kihívta az első lovag a thánomat, aki hiába volt sebesült kiállt és letaglózta a pökhendi lovagot. A társa leütött egy vasgyúrót, de így is mi nyertük az összecsapást, de a lovag kitartott.

5. kör, törpe:
A legnagyobb mozgolódás a törpe vonalakon. A jobb oldalon a nyílvetőt, és az ágyút eltolták a kezelők az orgonaágyú útjából hogy tisztán lőhesse az outridereket. A puskások is mozogtak előre 2 inchet biztosra menve a következő tüzelési fázisnál. Az orgona ágyú lelő 2 otrider-t, de a vezérük nem esik ettől pánikba. A nyílpuskások lelövik a varázslót, és az ágyú utolsó kezelőjét is, míg a bal oldali nyílvető lelő egy újabb muskétást. A generális őrült harci dühtől hajtva lekaszabolja a megmaradt lovagot.

5. kör, birodalom:
Miután megígértem törpe becsület szavamra, hogy nem lövöm a Sigmar papokat és az egységüket előmerészkedtek a domb mögül és a generálisom felé rohantak teljes sebességgel. Lövési fázisban Grungi mesterrúnája felfogta a puskagolyókat.

6. kör, birodalom:
A vasgyúrók alakzatot váltva ráfordultak a közeledő Sigmar papokra. Az orgonaágyú lelőtte a megmaradt outridert, míg a puskások a muskétásokkal végeztek.

6. kör, birodalom:
Rohamozik az utolsó birodalmi egység. A két generális egy gigászi párbajban összecsap habár a törpe Thán sérült egy orvul kilőtt puskagolyótól. A Sigmar pap ki is használja az előnyét és bezúzza a kalapácsával a törpe generális kobakját, mire ő a 2+ os páncélmentőjére 1-et dob. Az összecsapást így is a vasgyúrók nyerik, és jól megkergetik az életben maradt három orkot - őőőőőő birodalmit................

Epilógus:

Rőttszakállú Bodin fölé gigászi toronyként magasodott az ork vezér, hogy hatalmas, kétkezes csatabárdjával lecsapjon, amikor az ork gerelyvető mellől, ahol a goblin sámán is állt, hatalmas robaj keretében, kéklő energiaáradat borította be a csatateret. Bodinnak olyan érzése volt, mintha rúnákkal megáldott fegyvere elvesztette volna erejét, és kétségbeesetten nézett fel ellenfelére. Az ellenfele kontúrjai megremegtek, és mintha elfújták volna, az ork hadvezér helyett, egy ember, valószínű egy Sigmar pap tornyosult fölé, hogy lesújtson.
- Ne!! - kiáltott fel Bodin, de már késő volt a harci pöröly, mint egy villám, úgy közeledett, és elsötétült a világ. Zúgás, forgás, vad örvény, majd valahonnan egy távoli hang hallatszott:
- Ide gyorsan! Hívjátok vissza a Sigmar papot!! A Thán még él!

Valahol messzebb, a sziklák mögül, két goblin gonosz kuncogása hallatszott.
- A tervünk bevált Grumi. - mondta az öreg sámán. Csak az a szerencsétlen varázsló az elbaltázott varázslatával, ne köpött volna a levesünkbe.





Vissza a lap tetejére