Scenario leírása
Csata leírása



Törpe - nemes elf összecsapás

3000 pont

Szaka vs. Lajos

Lajos barátommal a két ünnep közt ismét tudtunk alkalmat keríteni egy nagyobb volumenű játékra. Egy pár hónapja játszottunk már egy 3000 pontos csatát, ahol a sárkánya igen csúnyán megfuttatot jópár egységemet, így a "harag nagykönyvének" a bórítójára volt felvésve a gyík neve.

A seregek a következő képpen néztek ki:

Nemes Elf:
-1 lord holdsárkányon
-1 főmágus lovon (4. szint természet)
-1 mágus
-1 Korhil
-7 Caledori sárkány herceg (Elirion lobogó)
-14 lándzsás
-12 íjász
-9 fehéroroszlán (Oroszlános lobogó)
-1 ismétlő nyílvető
-1 oroszlános szekér
-10 árnyékharcos
-15 főnixgárdista


Törpe:
-1 Lord pajzson, kétkezes fegyver (Zordon Kragg rúna, harag rúna x2), páncél (kő rúna)
-1 Rúnalord üllővel (varázstörő rúna, varázskötés mesterrúna), pajzs (kő rúna)
-1 Thán, kétkezes fegyver (gromir rúna, oltalom rúna)
-1 Thán, BSB(Félelem rúna)
-1 mérnöklord (kő rúna)
-13 Harcos full command
-17 Hosszúszakáll full command(menedék rúnája)
-10 puskás (pajzs)
-10 puskás (pajzs)
-14 Ironbreaker, full command (Grungi mesterrúna)
-13 Kalapácsos, full command
-1 ágyú, mérnök (újratöltés rúnája)
-1 nyílágyú, (összezúzó rúna)
-1 nyílágyú, mérnök (összezúzó rúna, Flakson keresőrúna)
-2 girokopter
-1 orgona ágyú


A terepet elrendeztük, mindkettőnknek jutott egy domb, Lajos felrakott egy nagy erdőt, én egy kicsit azt is szélen, hogy ne zavarja a tüzéreim látószögét. A pálya közepére került egy ősi törpe szobor, ami minden egységnek ami 5"-es közelében van ad +1 LD-t. Miután berendeztük a terepet én választottam oldalt, így az általam berendezett területet foglalták el csapataim. A kezdeményezést sajnos buktam és el is kerekedett a szemem az első pár elf dobásnál...

Nemes elf 1 kör: Az elfek jobb szárnyán nagy a mozgolódás, a sárkány berepül az erdő mögé, hogy ne lehessen rá lőni, a lovasság bevágtat az erdőbe, míg az oroszlánosok követik a sárkányt kikerülve az erdő. A lándzsások is közelebb jönnek, hogy a varázslójuk tudjon akciózni. A főnixgárda is tör előre. A mágia fázisban csak egy bevethető varázsló van, azt a 7 semlegesítő kockámmal simán veszem. Lövési fázisban az íjászok lövik a törpe puskásokat, aztán koppannak amikor kiderül hogy a távolság 31". A nyilvető rálő egy hatos sorozatot az orgona ágyúmra, 1 kezelőt leszedve pánik teszt 10, a tüzérek futnak. Na itt egy kicsit lekonyúlt a szám.

Törpe 1 kör: A hosszúszakállak befordulnak az érkező ellenfelek irányába. A kalapácsosok a lorddal előre mennek pár inch-et, a két giro is előre menetben fedezékbe húzódik. Kipróbáltam a két kopter öszpontosított támadását az ellenfél bal szárnyán, és nagyon bejött. Eszméletlen pusztítást tud csinálni két ilyen kütyü. Lövési fázisban az üllő 2+ ra simán hibázik, a következő körre is használhatatlan. Na itt már nagyon lekonyult a szám. A thundererek nem tudnak lőni semmire a lőtáv miatt. Az egyik nyílágyú lelő 1 db főnixgárdistát, a másik a nyilvetőt lövi, de sebet nem okoz. Az ágyú a lándzsásokat lövi, de egy kicsit túlhord, így csak egy íjász veszteséget okoz

Nemes elf 2 kör: A sárkány berepül a hosszúszakállak mellé, hogy lángot köpjön rájuk. (nagy hiba volt, mert így teljesen kiszolgáltatottá vált 3 hadigép ösztüzének) A fehéroroszlánok nyomultak előre tovább, és az árnyékharcosok is kimerészkedtek az erdőből. A lovasság 2"-re az erdő szélétől megállt így fedezve magát a puskatűztől (szerintem ez sem volt szerencsés döntés, mivel így a főmágus már a második körét pazarolta el mágia nélkül, sőt a lovasságot sem lehet harcba vinni még a 3. körben sem). A lándzsások még egy kicsit közelebb merészkedtek, kikerülve az ágyú tüzívéből, de bemasírozva egy osztag thunderer elé. A mágia fázis érdekes volt, mivel kijött az ironbreakerekre egy főnix lángja nevezetű varázslat ellenálhatatlan erővel, és hagytam magam meggyőzni, hogy ezt a későbbi körökben sem lehet semlegesíteni(Csak a rend kedvéért a következő körtől lehetett volna). Ebben a körben 1 sérülést okozott, a további eredményét most nem ecsetelném. Tüzelési fázisban lehelt a sárkány 1 longbeard halálát okozva. A nyílvető lelőtt egy kezelőt a bolt thrower-emről(a kezelők szerencsére kitartottak), az árnyékharcosok lőtték a hosszúszakállakat (nincs seb), míg az íjászok leszedtek 1 kalapácsost.

Törpe 2 kör: Megérkeznek a bányászok, és ráfordulnak az íjászokra. Az éppen sülő ironbreakerek elindulnak előre, keresve valami harci kontaktust a teljes megsemmisülés előtt. A két giroval biztosra menve körbevettem a bolt throwerjét, míg a kalapácsosokkal, és a jobb szélen lévő thundererekkel masíroztam előre ellent keresve. Lövési fázis. Na itt kezdtem jobb kedvre derülni, amikoris a hadigépeim össztüzére a sárkány úgy gondolta, hogy nem játszik tovább. A girok simán kifilézték a nyilvető személyzetét, a puskások meg megsorozták a lándzsásokat 4 sebet okozva nekik.

Nemes elf 3 kör: Lajos kihozza az erdőből a lovasságot, és beállítja a longbeardok elé kb 3"-re (nagy hiba volt, mert hiába ütnek először rohamnál, a törpéim a 3-as erőt fel sem veszik). A fehéroroszlánok előre jönnek, és a generális csatlakozik hozzájuk. A lándzsások, és az íjászok meg ráfordulnak az előbb beérkezett bányászokra, és az ott kóricáló girora. A főnixgárdisták szintén a girora fordulnak, így az oldalukat mutatva egy osztag puskásnak, és a hadigépek javának. A mágia fázis igen szerencsétlenül kezdődött, mert a főmágus rögtön félrevarázsolt egyet, de nagy baja nem esett. Így az elsöprő mágikus fölény kimerült egy Saphery pajzsa varázslatból a fehéroroszlánokon, persze azért aggódni nem kell a főnix lángja kinyírt vagy 7 ironbreakert. Lövési fázis a tengeri őrők(eddig lándzsás néven futottak) megeresztenek egy sorozatot a közelebbi giro felé, de megsebezni nem tudják.

Törpe 3 kör: Az első roham bejelentése! A hosszúszakállaim a seregzászlóvívő thánnal nekirontanak az elfek lovasságának. Közben az Ironbreakerek a másik thánnal erőltetett menetben a lovasság oldalára fordul, hogy az üllő segítségével egy plusz mozgást megtéve oldalba támadják őket, persze mondanom sem kell, hogy az üllővel 1-et dobtam így azok maradtak a helyükön. A kalapácsosok a lordommal egy kicsit megszaporázták a lépteiket a tengerészek felé, míg a sima harcos osztagom is közelített a főnixgárdistákhoz (persze harcolni nem akartam velük, cask nehogy azt mondják rájuk, hogy gyávák). A girok a főnixgárdisták, és a tengerészek oldalára szálltak, hogy az ágyújukkal írtsák az ellent. A bányászok meg közelítettek az íjászokhoz. A lövési fázisban hatalmas pusztítást végeztem mint a tengerészeken (5 veszteség), mint a főnixeken(10 veszteség amit egy puskasortűz, egy ágyú, egy giro, és egy nyilvető okozott), aminek eredmény egy rontott morálteszt, és némi testmozgás a giro elől. A közelharcot is megnyertem (1 lovas veszteség), és mivel a félelem rúnája ott figyelt a zászlón el is futottak szépen 1"-re megálva a pálya szélétől.

Nemes elf 4 kör: Gyülekezik minden menekülő egység. A fehéroroszlánok a két karakterrel egy kicsit közelebb merészkednek a hosszúszakállakhoz, a tengerészek meg szembefordulnak a lordommal, és egységével. Mágia fázisban megint elsül egy Saphery pajzsa, meg a főnix lángja kinyírja az összes ironbreakeremet, plusz a thánt is megsebzi (na itt már nagyon ideges voltam erre a varázslatra). Lövési fázisban elhullik 1 hosszúszakáll az árnyékharcosok nyila által, meg még 3 bányász az íjászok miatt.

Törpe 4 kör: A sebesült thánom csatlakozik a hosszúszakállakhoz, és várakozó pozíciót vesznek fel. A kalapácsosok tovább csörtetnek előre a tengerészek felé, míg a 2 giro is jobb célpont nem lévén őket veszi körbe(na jó lett volna job célpont is, de akkor már közel járt az oroszlános szekér, azzal meg nem akart ujjat húzni egyik giro sem). A harcosaim bemennek a kis erdőbe. Lövési fázisban egy maradék puska sortűz leradírozza a főnixgárdát, míg a 2 giro hasonlóan cselekszik a tengerészekkel(ezek közt volt az a gané magus aki megsütötte az ironbreaker egységemet)

Nemes elf 5 kör: Számomra teljesen érthetetlen módon az elf lovasság előretör, és megint csak 2-3" távolságra megállnak a hosszúszakállaim előtt (akikkel már 2 thán harcol ami igen komoly ütőerőt jelent). A másik nagy fordulat, hogy előmerészkedik az oroszlános szekér az erdő mögül, méghozzá úgy hogy csak egy giro takarja az ágyú elől. Mágiákat könnyedén semlegesítem 7 kockával, az elf íjászok meg lelőnek 1 bányászt.

Törpe 5 kör: Újabb roham a lovasság ellen. Mivel biztos vagyok a győzelemben beröppenek az egyik giroval (naná hogy azzal ami takarta a szekeret) a lovasok mögé úgy, hogy közben az árnyékharcosokat is meg tudjam sorozni a lövegével. A másik giro berepül az íjászok mellé, így szinte az összeset támadja az ágyúja. Lövési fázisban ez a giro lelő vagy 6 íjászt, a többi persze erre elfut. Az ágyúm lelövi a szekeret (halkan megjegyezném, hogy maximálisan meg voltam elégedve a tüzéreim teljesítményével), így ezen a térfélen nincsen már ellenfél. A közelharcot pesrze megnyerik a törpék, így a lovasság ráfut a giro-ra, ezekkel sincs több gond.

Nemes elf 6 kör: A fehéroroszlánok nagy köre. Berohamozzák a hosszúszakállakat, és egy Korhil nevű nyikhaj párbajra hív. Mivel a zászlós than elengedhetetlen volt a közelharc megnyeréséhez, a sebesültet meg nem akartam elveszíteni, így az egység bajnoka fogadta el a kihívást, és jól meg is halt szegény. Ennek ellenére megnyertük a közelharcot, és futottak a gyávák, de szerencséjükre megálltak a giro előtt.

Törpe 6 kör: Két roham bejelentése. A giro rohamozza az oroszlánokat, míg a hosszúszakállak az árnyékharcosokat. Szerencsétlen oroszlánok a generálissal együtt csak a menekül reakciót választhatják, és jól bele is csattanak a törpéim sorfalába. A giro persze repül utánnuk míg el nem éri az árnyékharcosok hátát, így előlről hátulról támadva az árnyékharcosoknak semi esélye sem marad a túlélésre.

Ennyi a 3000 pontos törpe-nemes elf visszavágó rövid története. Bőségesen megbosszultuk a múltkori fiaskó sárkányának a cselekedeteit. Meg egy életre megtanultam, hogy lehet semlegesíteni az ellenálhatatlan erővel létrejövő, játékban maradó varázslatokat a következő körökben.


Vissza a lap tetejére