Scenario leírása
Csata leírása



Ork - Káosz összecsapás a XI. FFZ-n

1250 pont

Bogesz vs. Aidor



A XI. FFZ-n az első csatámat Aidor ellen játszottam. Vele játszottam már a 10. FFZ-n is, és nagyjából ugyanolyan sereget is hozott. A különbség pusztán annyi volt, hogy azóta kijött a Káosz újabb seregkönyve. Igaz, hogy időközben rengeteg játéktapasztalatot szívtam magamba, de meg kell hagyni, hogy a Káosz gusztustalanúl tápos egy sereg lett...

Seregek:

Ork:
1 ork nagyfőnök (generális)
1 ork sámán (2. szintű)
1 éjgoblin sámán (2. szintű)
16 ork nagyfiu (full command)
21 éjgoblin íjász (zenésszel)
2x5 póklovas íjász
2 ork vaddisznószekér
1 óriás

Káosz:
1 káosz hős lovon (generális)
1 káosz varázsló lovon (1. szintű)
2x5 lovas marauder
2x5 káoszkutya
2x5 káoszlovag
3 sárkány ogre

Terep és felállás:
A terep kissé sűrűbb volt, mint az előző FFZ-n, ami nem volt baj, hiszen részben talán ez is eredményezte az előző versenyen a törpék győzelmi menetét. A kráterek erdőket jelöltek a hegyek pedig azt, amik: hegyeket. Aidor választott oldalt. Az első sorba felrakta a 2 osztag káoszkutyát és a két osztag lovas martalócot, mögéjük pedig a sárkány ogrékat és a két osztag káoszlovagot, bennük egy-egy karakterrel. A csatatér közepén helyezkedett el a fekete lovag, akit gyakorlatilag fel kellett volna szelnünk, de mint látható, egyikünk sem foglalkozott vele. Én a bal szélre egy osztag póklovast raktam, mellé az óriást és egy szekeret, aztán a nagy ork osztag jött, majd egy újabb póklovas egység. Mellettük egy újabb szekér és végül bal szélen az éjgoblin íjászok helyezkedtek el. A csatát én kezdtem.

1. kör, Ork:
A bal oldali póklovasok torzsalkodni kezdenek, de a többiekkel nyomulok előre. Persze ez nagyon nem volt jó húzás egy ilyen sereggel szemben. Utólag már rájöttem, hogy be kellett volna várnom őket, de így sem volt teljesen reménytelen a dolog. Agyrobbantással elintéztem 3 martalócot. A középső erdőben álló póklovasokkal leadok 5 lövést, de sajnos nem okoznak veszteséget.

1. kör, Káosz:
Aidor a jobb szárnyán előre tör a káoszkutyákkal, a martalócokkal az erdőbe bújik, a bal szárnyon viszont a káoszkutyák kicsit tartanak az éjgoblinoktól és nem jönnek sokat előre. A 2 főre redukálódott martalóc osztag középen vágtat előre. A káoszlovagok és a sárkányogrék óvatosan követik a többieket.

2. kör, Ork:
Senki sem torzsalkodik, így mehet az előrenyomulás tovább. A bal oldali póklovasok, akik eddig torzsalkodtak, most az erdőig előre törnek. Itt hibát követtem el, hiszen úgy álltam be, hogy az erdőben lévő martalócokra tudjak lőni, azaz 2"-nél közelebb álltam hozzájuk, hogy láthassam őket. Nem is tudom mire számítottam, hiszen mozgás után, fedezékben állóra úgy is csak 6+-ra tudok találatot elérni. Így viszont a martalócok meg tudtak rohanni. A bal oldali szekérrel rohamot jelentek be az előtte álló kutyákra, de azok megfutnak és a sárkányogrék mögött állnak meg. Az óriással a sárkányogrékra rontok. Tudom, hogy baromi erősek, de abban bízok, hogy az óriás speciális támadásán nem dobok 5-öt, vagy 6-ot, így vagy kapásból nyerem a közelharcot (Kiabálás és fenyegetőzés), vagy könnyű szerrel 2D6 6-os erejű sebet okozok (Suhintás a bunkóval), igaz ez utóbbihoz az kell, hogy a sárkányogrék ne dobják meg a 2-es kezdeményezésüket. Ha ez bejön, akkor szinte biztosan megfuttatom a dögöket és üldözésből a káoszkutyákat is levághatom, valamint egyből az ellenség háta mögött van egy óriás, ami azért nem kellemes érzés. De mindez nem így történt, mert a kezdeményezés tesztre Aidor 2-t dobott, vagyis az óriás nem okozott sebet. Ezzel szemben az ogrék belevertek 4 sebet is. Még jó, hogy az óriás konok, így aztán nem futott el. Az orkokkal nem mozogtam, nehogy a káoszlovagok megtámadhassanak. A jobbszárnyamon szintén nem volt mozgás. Mágiával megöltem pár káoszkutyát a jobb szélen.

2. kör, Káosz:
A menekülő kutyák gyülekeznek, míg a másik kutya osztag rohamot jelent az éjgoblinok ellen, ezzel előcsalogatva a két fanatikust. Az egyik nem jut messze, de a másik átvág a kutyás osztagon és meg is semmisíti azokat, végült a káoszlovagok előtt áll meg. A 2 fős martalóc egység a középső póklovasaimat támadja, de nem okoznak veszteséget, sőt egyikük el is hullik. A generális káoszlovag osztaga az orkokra ront, de azok inkább a menekülést választják, így kerülve el a rohamot. Az erdőben pedig a várható roham is bekövetkezett, a martalócok megfuttatták a póklovasokat, leüldözve őket az asztalról és ők maguk is elhagyták kis időre a terepet. Az óriás magasabb kezdeményezésének köszönhetően kapott még egy esélyt, hogy megfuttassa a sárkányogrékat, de ezúttal a Lefejelést dobtam ki neki, amivel okoztam ugyan egy sebet és az egyik ogre nem támadhatott. De volt ott még két másik, akik a maradék sebpontjait könnyedén leszelték, így az oriás eldöndült a földön, Gorknak és Morknak hála pont a gyilkosaira esett egyet maga alá temetve.

3. kör, Ork:
Az orkok gyülekeznek. Senki sem torzsalkodik. A bal oldali szekérrel lerohanom a sárkányogrékat. Tudom, hogy elég, ha csak egyszer eltalálnak, de ki nem állhatom őket, és mindenképpen sebet akarok rajtuk ejteni. Ez sikerül is, de nem eleget és még mindíg 2-en tudnak visszaütni, ami a szekér végét is jelenti egyben. Ez bizony hiba volt, ha már sebokozás a cél, akkor inkább a generális káoszlovagjainak kellett volna menni, igaz azoknak viszont nagyon jó páncélmentőjük van. Agyrobbantással sikerül 3 káoszlovagot megölni a másik osztagból. Ennek öszönhetően viszont elférnek a fanatikus és a hegy között... Némi alakzatváltás után már több éjgoblin tud lőni, igaz, hogy sebet egyik sem okoz. Az egy szem martalóc középen megöl egy póklovast, de ő sem kerülheti el a végzetét, és egy jól irányzott mérgezés a vesztét okozza.

3. kör, Káosz:
A varázsló osztaga rohamot jelent be a jobb oldali szekerem ellen most, hogy már elvérnek, de a szekérrel inkább a visszavonulást választom. A generális az orkokra rohamoz, de ezekkel most is a menekülés mellett döntök. Ennek az előnye az, hogy így gyülekeztetés után mindíg tudok varázsolni. A sárkányogrék a fekete lovag irányába mozognak. A martalócok visszatérnek a pályára.

4. kör, Ork:
Az orkok gyülekeznek, de a szekérnek ez nem sikerül, így aztán elhagyja a csatateret. Az egyik fanatikus szörnyet hal, a másik meg átszáguld a saját osztagán. A póklovasokkal a sárkányogrékra rontok, hátha mérgezéssel meg tudom őket ölni, hiszen az egyiknek már csak 1 sebpontja van. És sikerül is.

4. kör, Káosz:
A generális újra rohamoz az orkok ellen, valamint oldalról a martalócok is, mire azok újra a menekülést választják, de ezúttal túl nagyot dobok és az osztag elfut örökre. Ugyanezt teszik az éjgoblinok is, akiket a varázsló osztaga rohant meg. Viszont az ogréknak nem sikerül megölni és megfuttatni a pókokat.

5. kör, Ork:
A póklovasok az ogrékat ütik és a pókok mérgezést is okoznak, de az ogrék is okozzák a sebeket. Végül két póklovas marad, de nem marad sárkányogre talpon.

5. kör, Káosz:
A káosz osztagok most már csak a táblanegyedek birtoklására mennek.

6. kör, Ork:
A két megmaradt póklovas a káoszkutyák oldalába kerül, bár ennek már nem sok értelme van.

6. kör, Káosz:
A káosz nem mozog, megelégszik a 3 táblanegyeddel és a totális mészárszék boldog tudatával.


Epilógus:
Elkövettem jó pár hibát ebben a csatában. Rögtön az elején, a felállásnál, ugyanis az éjgoblinokat 5 széles egységbe raktam, és ez el vett egy kört a lövésből, amíg alakzatot váltottam velük. Mondjuk sokat amúgy sem értek a rövid íjak a káoszpáncélok ellen. Második nagy hibám az volt, hogy letámadtam a sokkal erősebb ellenfelet. Be kellett volna várni és mágiával ritkítani, amíg odaér. Harmadik hibám a bal oldali póklovasok felkínálása a martalócoknak. Jobb lett volna, azokkal a háttérből zaklatni az ellenséget. De ezek mellett még lehetett volna nyerni, ha az óriás két támadása közül legalább az egyik bejön, de sajnos ez sem jött be. Hibaként lehet talán még említeni a szekér rohamját a sárkányogrékra lehet, hogy mégis inkább a káoszlovagokra kellett volna menni, így ha le is vágják, valami sebet csak okozott volna nekik. Sajnos ezt a csatát elvesztettem, és így 0 pontot kaptam az első csatámra.


Vissza a lap tetejére