Úgy 2 évvel ezelőtt vásároltam a Főnix-Csarnokban egy akciós RPM Bergeschlepper 731(f) német járművet, amely jó 1,5
évet pihent a polcon öszerakatlanul a dobozában. Ekkor azonban elővettem és elhatároztam, hogy most már összerakom. Mivel azonban tudtam, hogy a
Reanult R-35 alvázból rengeteget zsákmányoltak a németek, az alvázról, páncéltestről és a futóműről gumimintát készítettem későbbi felhasználásra.
Pár hónappal ezelőtt aztán nekiálltam egy ilyen átalakításnak. A járműről készítettem egy műgyanta másolatot, és elkezdtem az interneten kutakodni
a
4.7 cm PaK(t) auf Panzerkampfwagen 35R(f) ohne Turm (röviden: Panzerjäger 35R 731(f)) műszaki rajzai, műszaki dokumentációja és fényképei
után. A többit lépésenként vázolom.
1. lépés:
A 3 nézeti rajz alapján megszerkesztettem a jármű felépítmény páncél- és burkolólemezeit, melyeket ezek után lekicsinyítettem 1/72-es méretarányra.
Itt jegyzem meg, hogy a páncéltörő változat mellett építettek hasonló felépítménnyel parancsnoki változatot is, egyúttal ennek a lemezeit is
kiszerkesztettem, később majd megépítem ezt a változatot is.
2. lépés:
A megszerkesztett rajzot egy öntapadós fóliára nyomtattam, majd ezt 1 mm-es stirol lapra ragasztottam. A vonalak mentén elvágtam szikével és máris
készen álltak a burkoló lemezek.
3. lépés:
Az így kialakult lemezeket pillanat ragasztóval rögzítettem egymáshoz. Ahol kicsit hibás volt az illeszkedés, ott Trinát tömítő pasztával tüntettem
el a réseket, amit aztán végül simára csiszoltam. A küzdőtér padlójára csúszásgátló fémlemezt helyeztem, amit némely gyógyszerlevélről lehet
lementeni, ha van elég nagy egybefüggő felület hozzá.
4. lépés:
A páncéltesten is kellett kisebb átalakítást eszközölnöm, mivel az eredeti jármű felépítményét kiegészítő bakok tartják. Ezeket a bakokat 1 mm-es
stirol lapból alakítottam ki, a belsejüket Trinát mestertapasszal töltöttem fel. Ha vastagon kenjük a tapaszt, akkor hagyjunk neki elég időt arra,
hogy megkössön. Ilyenkor szinte biztosan meg is repedezik, de ezt ebben az esetben a felépítmény úgy is eltakarja.
5. lépés:
A fegyverzetet az ACE PaK-36-os készletéből kinyert lövegcsőből építettem meg. Ezt a csövet fejjel lefelé szereltem be, így a jellegzetes 47 mm-es
PaK(t) L/43,4 cseh gyártású páncéltörő löveghez hasonlatos fegyvert sikerült kreálnom. A löveg hátuljához tartólemezeket és egyéb kiegészítőket
készítettem papírból és stirol lapból. A fegyver csövet végül levágtam és alá egy injekciós tűből készült csövet raktam (mivel a PaK-36 csak 37
mm-es volt, a cseh ágyú pedig 47 mm-es). A cső végére csőszájféket alakítottam kis műanyag csövecskékből.
6. lépés:
A páncéllemezeket szikével bekarcolgattam az összeillesztéseknél, illetve ajtóknál. Két oldalt ajtózsanérokat ragasztottam fel papírból, míg elöl a
kémlelő nyílás páncéllemezét alakítottam ki stirol lapból. Bal oldalt a lőszertartó falára papírból kialakítottam az antenna tartó konzolát majd
húzott szálból az antennát is beleragasztottam.
7. lépés:
A löveg két oldalán a küzdőtérben két ülést helyeztem el. A tartó rész fültisztító pálcika műanyag csövecskéjéből van, a felülete pedig 1 mm-es
stirol lapból. A bal oldali ülésre egy régi oldalkocsis R-75-ös BMW-s készlet utasa került, a jobb oldali székre lépve pedig a Revell 1/76-os
Wespe-jéhez adott tisztje áll.
8. lépés:
Ezen a ponton már a páncéltest és a felépítmény is össze volt ragasztva. A lőszerszekrényre felülről egy zászlót helyeztem, a légierő
tájékoztatására, nehogy baráti tűz áldozata legyen a jármű.
9. lépés:
A festést a hagyományos módon végeztem. A járművet lefestettem szürkére, bemostam feketével. A futóművet Humbrol 70-el és Humbrol 11-el
szárzacseteltem, később pedig pigmentpor került rá. A felépítmény oldalára 1-1 hadijel került.
További képek: